Warunki sprzedaży

  1. NINIEJSZE WARUNKI
    • Co obejmują niniejsze warunki. Są to warunki, na jakich dostarczamy produkty.
    • Dlaczego należy je przeczytać. Prosimy o uważne zapoznanie się z niniejszymi warunkami przed złożeniem zamówienia. Warunki te określają, kim jesteśmy, w jaki sposób dostarczamy produkty, w jaki sposób możemy zmienić lub zakończyć umowę, co zrobić w przypadku wystąpienia problemu i inne ważne informacje. Jeśli uważasz, że w niniejszych warunkach jest błąd lub potrzebujesz jakichkolwiek zmian, skontaktuj się z nami w celu omówienia.
  2. Informacje o nas i jak się z nami skontaktować
    • Kim jesteśmy. Jesteśmy McAdam Lloyd Ltd , spółką zarejestrowaną w Anglii i Walii. Nasz numer rejestracyjny to 5107367, a nasza siedziba znajduje się pod adresem Lawrence Drive, Stover Trading Estate, Yate, Bristol, BS37 5PG. Nasz zarejestrowany numer VAT to 357984493.
    • Jak się z nami skontaktować. Możesz skontaktować się z nami telefonicznie, dzwoniąc do naszego zespołu obsługi klienta pod numer 01454 318197 lub pisząc do nas na adres info@bloccs.com i Unit J, Lawrence Drive,
      Yate, Bristol, BS37 5PG.
    • W jaki sposób możemy skontaktować się z użytkownikiem. Jeśli będziemy musieli skontaktować się z użytkownikiem, zrobimy to telefonicznie lub pisemnie na adres e-mail lub adres pocztowy podany w zamówieniu.
    • "Pisanie" obejmuje wiadomości e-mail. Kiedy w niniejszych warunkach używamy słów "pisemny" lub "pisemny", obejmuje to wiadomości e-mail, ale nie faks.
  3. Nasza umowa z użytkownikiem
    • W jaki sposób przyjmiemy zamówienie. Przyjęcie przez nas zamówienia nastąpi w momencie wysłania przez nas wiadomości e-mail z prośbą o jego akceptację, w którym to momencie dojdzie do zawarcia umowy między użytkownikiem a nami.
    • Jeśli nie możemy przyjąć zamówienia. Jeśli nie będziemy w stanie przyjąć zamówienia, poinformujemy o tym użytkownika na piśmie i nie obciążymy go opłatą za produkt. Może to być spowodowane brakiem produktu w magazynie, nieoczekiwanymi ograniczeniami naszych zasobów, których nie mogliśmy racjonalnie zaplanować, zidentyfikowaniem błędu w cenie lub opisie produktu lub niemożnością dotrzymania określonego przez użytkownika terminu dostawy.
    • Numer zamówienia. Do zamówienia zostanie przypisany numer zamówienia, który zostanie podany w momencie przyjęcia zamówienia. Będzie dla nas pomocne, jeśli podasz nam numer zamówienia za każdym razem, gdy skontaktujesz się z nami w sprawie zamówienia.
  4. Nasze produkty
    • Produkty mogą nieznacznie różnić się od przedstawionych na zdjęciach. Zdjęcia produktów na naszej stronie internetowej służą wyłącznie do celów ilustracyjnych. Chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby dokładnie wyświetlić kolory, nie możemy zagwarantować, że kolory wyświetlane przez urządzenie dokładnie odzwierciedlają kolor produktów. Produkt może się nieznacznie różnić od przedstawionego na zdjęciach.
    • Opakowanie produktu może się różnić. Opakowanie produktu może różnić się od przedstawionego na zdjęciach na naszej stronie internetowej.
  5. Prawa użytkownika do wprowadzania zmian

Jeśli chcesz dokonać zmiany w zamówionym produkcie, skontaktuj się z nami. Poinformujemy użytkownika, czy zmiana jest możliwa. Jeśli jest to możliwe, poinformujemy użytkownika o wszelkich zmianach ceny produktu, terminu dostawy lub innych zmianach, które byłyby konieczne w związku z żądaną zmianą i poprosimy o potwierdzenie, czy użytkownik chce dokonać zmiany. Jeśli nie będziemy w stanie wprowadzić zmiany lub konsekwencje wprowadzenia zmiany będą dla użytkownika nie do zaakceptowania, może on chcieć rozwiązać umowę (zob. punkt 8 - Prawa użytkownika do rozwiązania umowy).

  1. Nasze prawa do wprowadzania zmian
    • Drobne zmiany w produktach. Możemy zmienić produkt na:
      • odzwierciedlenia zmian w odpowiednich przepisach prawa i wymogach regulacyjnych; oraz
      • wdrożenia drobnych poprawek i ulepszeń technicznych, na przykład w celu przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa. Zmiany te nie będą miały wpływu na korzystanie z produktu przez użytkownika.
    • Bardziej znaczące zmiany w produktach i niniejszych warunkach. Ponadto, jak poinformowaliśmy użytkownika w opisie produktu na naszej stronie internetowej, możemy wprowadzić zmiany do niniejszych warunków lub produktu, ale jeśli to zrobimy, powiadomimy użytkownika, a następnie użytkownik może skontaktować się z nami w celu zakończenia umowy przed wejściem zmian w życie i otrzymać zwrot pieniędzy za wszelkie produkty opłacone, ale nie otrzymane.
  2. Dostarczanie produktów
    • Koszty dostawy. Koszty dostawy będą takie, jak wyświetlane na naszej stronie internetowej.
    • Kiedy dostarczymy produkty. Podczas procesu składania zamówienia poinformujemy Cię, kiedy dostarczymy Ci produkty.
    • Nie ponosimy odpowiedzialnościza opóźnienia pozostające poza naszą kontrolą. Jeśli dostawa produktów zostanie opóźniona z powodu zdarzenia pozostającego poza naszą kontrolą, skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe, aby Cię o tym poinformować i podejmiemy kroki w celu zminimalizowania skutków opóźnienia. Pod warunkiem, że to zrobimy, nie będziemy ponosić odpowiedzialności za opóźnienia spowodowane tym zdarzeniem, ale jeśli istnieje ryzyko znacznego opóźnienia, możesz skontaktować się z nami, aby zakończyć umowę i otrzymać zwrot pieniędzy za produkty, za które zapłaciłeś, ale których nie otrzymałeś.
    • W przypadkunieobecności w domu w momencie dostawy produktu. O ile nie uzgodnimy inaczej, wszystkie produkty zostaną wysłane pocztą pierwszej klasy. Jeśli pod adresem użytkownika nie ma nikogo, kto mógłby odebrać przesyłkę, a produkty nie mogą zostać wysłane przez skrzynkę pocztową, użytkownik musi skontaktować się z Royal Mail w celu zorganizowania ponownej dostawy lub odbioru produktów.
    • Jeśli dostawa nie zostanieponownie zorganizowana. Jeśli użytkownik nie zleci ponownego dostarczenia produktów zgodnie z punktem 7.4, produkty mogą zostać zniszczone lub zwrócone do nas przez Royal Mail. Więcej informacji na temat sposobu przechowywania/niszczenia produktów można uzyskać od Royal Mail. W żadnym wypadku nie przysługuje zwrot pieniędzy, jeśli produkty nie zostały odebrane lub nie mogą zostać dostarczone.
    • Kiedy użytkownik staje się odpowiedzialny za towary. Odpowiedzialność za produkt, który jest towarem, będzie spoczywać na użytkowniku od momentu dostarczenia go na podany przez niego adres.
    • Kiedy użytkownik stajesię właścicielem towarów. Użytkownik staje się właścicielem produktu będącego towarem po otrzymaniu przez nas pełnej płatności.
    • Powody, dla których możemy zawiesić dostawę produktów. Możemy być zmuszeni zawiesić dostawę produktu do:
      • rozwiązania problemów technicznych lub wprowadzenia drobnych zmian technicznych;
      • aktualizacji produktu w celu odzwierciedlenia zmian w odpowiednich przepisach prawa i wymogach regulacyjnych; lub
      • wprowadzenia zmian w produkcie zgodnie z żądaniem użytkownika lub powiadomieniem użytkownika przez nas (patrz punkt 6).
    • Prawa użytkownika w przypadku zawieszenia przez nas dostaw produktów. Skontaktujemy się z użytkownikiem z wyprzedzeniem, aby poinformować go o zawieszeniu dostawy produktu, chyba że problem jest pilny lub nagły. Jeśli będziemy zmuszeni zawiesić dostawę produktu, dostosujemy cenę tak, aby użytkownik nie płacił za produkty w okresie zawieszenia. Użytkownik może skontaktować się z nami w celu rozwiązania umowy dotyczącej produktu, jeśli zawiesimy jego dostawę lub poinformujemy go, że zamierzamy ją zawiesić, w każdym przypadku na okres dłuższy niż 20 dni roboczych, a my zwrócimy wszelkie kwoty zapłacone z góry za produkt w odniesieniu do okresu po rozwiązaniu umowy przez użytkownika.
  3. Prawa użytkownika do rozwiązania umowy
    • Użytkownikzawsze może rozwiązać zawartą z nami umowę. Prawa przysługujące użytkownikowi po rozwiązaniu umowy będą zależeć od tego, co kupił, czy coś jest z tym nie tak, jak działamy i kiedy zdecyduje się rozwiązać umowę:
      • Jeśli zakupiony produkt jest wadliwy lub błędnie opisany, użytkownik może mieć prawo do rozwiązania umowy (lub do naprawy lub wymiany produktu lub ponownego wykonania usługi lub do zwrotu części lub całości pieniędzy), patrz punkt 11;
      • Jeśli użytkownik chce rozwiązać umowę z powodu czegoś, co zrobiliśmy lub powiedzieliśmy, że zamierzamy zrobić, patrz punkt 8.2;
      • Jeśli użytkownik zmienił zdanie na temat produktu, patrz punkt 8.3. Użytkownik może być w stanie uzyskać zwrot pieniędzy, jeśli znajduje się w okresie odstąpienia od umowy, ale może to podlegać potrąceniom i będzie musiał pokryć koszty zwrotu wszelkich towarów;
      • We wszystkich innych przypadkach (jeśli nie ponosimy winy i nie ma prawa do zmiany zdania), patrz punkt 1.16.
    • Rozwiązanie umowy z powoduczegoś, co zrobiliśmy lub zamierzamy zrobić. W przypadku rozwiązania umowy z przyczyn określonych w punktach od 8.2.1 do 8.2.5 poniżej umowa zostanie natychmiast rozwiązana, a my zwrócimy użytkownikowi pełną kwotę za wszelkie produkty, które nie zostały dostarczone, a użytkownik może być również uprawniony do odszkodowania. Powody te są następujące:
      • poinformowaliśmy użytkownika o nadchodzącej zmianie produktu lub niniejszych warunków, na którą użytkownik nie wyraża zgody (patrz punkt 6.2);
      • poinformowaliśmy użytkownika o błędzie w cenie lub opisie zamówionego produktu, a użytkownik nie chce kontynuować;
      • istnieje ryzyko, że dostawa produktów może ulec znacznemu opóźnieniu z powodu zdarzeń pozostających poza naszą kontrolą;
      • zawiesiliśmy dostawę produktów z przyczyn technicznych lub powiadomiliśmy użytkownika, że zamierzamy ją zawiesić z przyczyn technicznych, w każdym przypadku na okres dłuższy niż 20 dni roboczych; lub
      • użytkownik ma prawo do rozwiązania umowy z powodu naszych niewłaściwych działań.
    • Korzystanie z prawa do zmiany zdania (przepisy dotyczące umów konsumenckich z 2013 r.). W przypadku większości produktów zakupionych online użytkownik ma prawo do zmiany zdania w ciągu 14 dni i otrzymania zwrotu pieniędzy. Prawa te, zgodnie z przepisami dotyczącymi umów konsumenckich z 2013 r., zostały wyjaśnione bardziej szczegółowo w niniejszych warunkach.
    • Kiedy nie masz prawa do zmiany zdania. Użytkownik nie ma prawa do zmiany zdania w odniesieniu do produktów, które zostały zapieczętowane w celu ochrony zdrowia lub ze względów higienicznych, po ich rozpieczętowaniu po ich otrzymaniu.
    • Ile mam czasu na zmianę decyzji? Po zakupie towarów masz 14 dni od dnia otrzymania towarów przez Ciebie (lub osobę przez Ciebie wyznaczoną), chyba że towary zostały podzielone na kilka dostaw w różnych dniach. W takim przypadku masz 14 dni od dnia, w którym Ty (lub osoba, którą wyznaczyłeś) otrzymasz ostatnią dostawę, aby zmienić zdanie na temat towarów. Niektóre towary nie podlegają zwrotowi, na przykład towary, w przypadku których plomba higieniczna została usunięta, złamana lub uszkodzona.
    • Zakończenie umowy, gdy nie ponosimy winy i nie ma prawa do zmiany zdania. Nawet jeśli nie ponosimy winy, a użytkownikowi nie przysługuje prawo do zmiany zdania (zob. punkt 8.1), może on rozwiązać umowę przed jej zakończeniem. Umowa dotycząca towarów zostaje zakończona, gdy produkt zostanie dostarczony, pobrany lub przesłany strumieniowo i opłacony. Jeśli użytkownik chce zakończyć umowę w takich okolicznościach, wystarczy skontaktować się z nami, aby nas o tym powiadomić. Zwrócimy wszelkie zaliczki wpłacone za produkty, które nie zostaną dostarczone.
  4. Jak zakończyć umowę z nami (w tym w przypadku zmiany zdania)
    • Poinformujnas, że chcesz zakończyć umowę. Aby zakończyć umowę z nami, poinformuj nas o tym, korzystając z naszych danych kontaktowych wymienionych na początku niniejszych warunków.
    • Zwrot produktów po zakończeniu umowy. W przypadku rozwiązania umowy z jakiegokolwiek powodu po wysłaniu lub otrzymaniu produktów, należy je zwrócić do nas. Użytkownik musi skontaktować się z nami telefonicznie lub pocztą elektroniczną w celu zorganizowania zwrotu i odesłać je do nas pocztą, korzystając z danych podanych w punkcie 2.2. Jeśli użytkownik korzysta z prawa do zmiany zdania, musi odesłać towary w ciągu 14 dni od poinformowania nas o chęci zakończenia umowy.
    • Kiedy pokryjemy koszty zwrotu. My pokryjemy koszty zwrotu:
      • jeśli produkty są wadliwe lub błędnie opisane;
      • jeśli odstąpisz od umowy, ponieważ poinformowaliśmy Cię o nadchodzącej zmianie produktu lub niniejszych warunków, błędzie w cenie lub opisie, opóźnieniu w dostawie z powodu zdarzeń pozostających poza naszą kontrolą lub ponieważ masz do tego prawo w wyniku czegoś, co zrobiliśmy źle; lub
      • We wszystkich innych okolicznościach (w tym w przypadku korzystania z prawa do zmiany zdania) użytkownik musi pokryć koszty zwrotu.
    • W jaki sposób dokonamy zwrotu pieniędzy. Zwrócimy użytkownikowi cenę zapłaconą za produkty, w tym koszty dostawy, za pomocą metody płatności użytej przez użytkownika. Możemy jednak dokonać potrąceń z ceny, jak opisano poniżej.
    • Potrąceniaod zwrotów w przypadku skorzystania z prawa do zmiany zdania. W przypadku skorzystania z prawa do zmiany zdania:
      • Możemy zmniejszyć zwrot ceny (z wyłączeniem kosztów dostawy), aby odzwierciedlić zmniejszenie wartości towarów, jeśli zostało to spowodowane obchodzeniem się z nimi w sposób, który nie byłby dozwolony w sklepie. Jeśli zwrócimy ci zapłaconą cenę, zanim będziemy w stanie sprawdzić towary, a później odkryjemy, że obchodziłeś się z nimi w niedopuszczalny sposób, musisz zapłacić nam odpowiednią kwotę.
      • Maksymalny zwrot kosztów dostawy będzie równy kosztom dostawy najtańszą oferowaną przez nas metodą dostawy. Na przykład, jeśli oferujemy dostawę produktu w ciągu 3-5 dni za jedną opłatą, ale użytkownik zdecyduje się na dostawę produktu w ciągu 24 godzin za wyższą opłatą, wówczas zwrócimy tylko tyle, ile zapłaciłby za tańszą opcję dostawy.
    • Kiedy zostanie dokonany zwrot pieniędzy. Dokonamy wszelkich zwrotów należnych użytkownikowi tak szybko, jak to możliwe. W przypadku skorzystania z prawa do zmiany zdania w odniesieniu do produktów, które są towarami, zwrot zostanie dokonany w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzymamy produkt z powrotem od użytkownika lub, jeśli nastąpi to wcześniej, od dnia, w którym użytkownik dostarczy nam dowód, że odesłał produkt z powrotem do nas. Informacje na temat sposobu zwrotu produktu znajdują się w punkcie 9.2.
  5. Nasze prawa do rozwiązania umowy
    • Możemy rozwiązać umowę, jeśli użytkownik ją naruszy. Możemy rozwiązać umowę dotyczącą produktu w dowolnym momencie, wysyłając stosowne pismo do użytkownika, jeśli nie dokona on płatności w terminie.
    • Użytkownik musi wypłacićnam odszkodowanie w przypadku zerwania umowy. Jeśli rozwiążemy umowę zgodnie z punktem 10.1, zwrócimy wszelkie pieniądze zapłacone z góry za produkty, których nie dostarczyliśmy, ale możemy potrącić lub obciążyć użytkownika rozsądną rekompensatą za koszty netto, które poniesiemy w wyniku zerwania umowy przez użytkownika.
    • Możemy wycofaćprodukt. Możemy napisać do użytkownika, aby poinformować go, że zamierzamy zaprzestać dostarczania produktu. Poinformujemy użytkownika z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem o zaprzestaniu dostarczania produktu i zwrócimy wszelkie kwoty zapłacone z góry za produkty, które nie zostaną dostarczone.
  6. Jeśli wystąpi problem z produktem
    • Jak informować nas o problemach. W przypadku jakichkolwiek pytań lub skarg dotyczących produktu prosimy o kontakt z nami, korzystając z danych podanych w punkcie 2.2.
    • Podsumowanie praw użytkownika. Jesteśmy prawnie zobowiązani do dostarczania produktów zgodnych z niniejszą umową. Żadne z postanowień niniejszych warunków nie ma wpływu na ustawowe prawa użytkownika. Podsumowanie ustawowych praw użytkownika jest dostępne na stronie citizensadvice.org.uk.
  7. Cena i płatność
    • Gdzie znaleźć cenę produktu. Cena produktu (zawierająca podatek VAT) będzie ceną wskazaną na stronach zamówienia podczas składania zamówienia. Dokładamy wszelkich starań, aby cena produktu podana użytkownikowi była prawidłowa. W przypadku wykrycia błędu w cenie zamówionego produktu należy jednak zapoznać się z punktem 12.3.
    • Przekażemyzmiany w stawce podatku VAT. Jeśli stawka podatku VAT ulegnie zmianie między datą zamówienia a datą dostawy produktu, dostosujemy stawkę podatku VAT płaconą przez użytkownika, chyba że użytkownik zapłacił już za produkt w całości przed wejściem w życie zmiany stawki podatku VAT.
    • Co się stanie, jeśli podamy błędną cenę? Zawsze istnieje możliwość, że pomimo naszych najlepszych starań, niektóre ze sprzedawanych przez nas produktów mogą mieć nieprawidłową cenę. Zwykle sprawdzamy ceny przed przyjęciem zamówienia, tak aby w przypadku, gdy prawidłowa cena produktu w dniu zamówienia jest niższa niż cena podana przez nas w dniu zamówienia, pobieramy niższą kwotę. Jeśli prawidłowa cena produktu w dniu zamówienia jest wyższa niż cena podana użytkownikowi, przed przyjęciem zamówienia skontaktujemy się z użytkownikiem w celu uzyskania jego instrukcji. Jeśli przyjmiemy i zrealizujemy zamówienie użytkownika, w którym błąd cenowy jest oczywisty i nie do pomylenia oraz mógł zostać w uzasadniony sposób rozpoznany przez użytkownika jako błąd cenowy, możemy rozwiązać umowę, zwrócić użytkownikowi wszelkie zapłacone przez niego kwoty i zażądać zwrotu wszelkich dostarczonych mu towarów.
    • Kiedy należy dokonać płatności i w jaki sposób. Akceptujemy płatności kartami kredytowymi i debetowymi wymienionymi na naszej stronie internetowej. Użytkownik musi zapłacić za produkty przed ich wysyłką. Nie obciążymy Twojej karty kredytowej lub debetowej, dopóki nie wyślemy produktów do Ciebie.
  8. Nasza odpowiedzialność za straty lub szkody poniesione przez użytkownika
    • Jesteśmy odpowiedzialniza przewidywalne straty i szkody spowodowane przez nas. W przypadku nieprzestrzegania przez nas niniejszych warunków, ponosimy odpowiedzialność za straty lub szkody poniesione przez użytkownika, które są przewidywalnym skutkiem zerwania przez nas niniejszej umowy lub niezachowania przez nas należytej staranności i umiejętności, ale nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody, których nie można przewidzieć. Stratę lub szkodę można przewidzieć, jeśli jest oczywiste, że do niej dojdzie lub jeśli w momencie zawierania umowy zarówno my, jak i użytkownik wiedzieliśmy, że może do niej dojść, na przykład, jeśli omówiono ją z nami podczas procesu sprzedaży.
    • Niewyłączamy ani nie ograniczamy w żaden sposób naszej odpowiedzialności wobec użytkownika, jeśli byłoby to niezgodne z prawem. Obejmuje to odpowiedzialność za śmierć lub obrażenia ciała spowodowane naszym zaniedbaniem lub zaniedbaniem naszych pracowników, agentów lub podwykonawców; za oszustwo lub świadome wprowadzenie w błąd; za naruszenie praw użytkownika w odniesieniu do produktów, jak podsumowano w punkcie 11.2 oraz za wadliwe produkty zgodnie z Ustawą o ochronie konsumentów z 1987 roku.
    • Nieponosimy odpowiedzialności za straty biznesowe. Dostarczamy produkty wyłącznie do użytku domowego i prywatnego. W przypadku korzystania z produktów do celów komercyjnych, biznesowych lub odsprzedaży nie ponosimy odpowiedzialności za utratę zysków, utratę działalności, przerwę w działalności lub utratę możliwości biznesowych.
  9. W jaki sposób możemy wykorzystywać dane osobowe użytkownika

W jaki sposób możemywykorzystywać dane osobowe użytkownika. Będziemy wykorzystywać dane osobowe użytkownika wyłącznie w sposób określony w naszej Polityce prywatności https://www.bloccs.com/information/privacy-policy.

  1. Inne ważne warunki
    • Nikt inny nie ma żadnych praw wynikających z niniejszej umowy. Niniejsza umowa została zawarta pomiędzy użytkownikiem a nami. Żadna inna osoba nie ma prawa do egzekwowania któregokolwiek z jej warunków. Żadne z nas nie będzie musiało uzyskać zgody żadnej innej osoby w celu zakończenia umowy lub wprowadzenia jakichkolwiek zmian w niniejszych warunkach.
    • Jeśli sąd uzna część niniejszej umowy za niezgodną z prawem, pozostała część pozostanie w mocy. Każdy z paragrafów niniejszych warunków działa oddzielnie. Jeśli jakikolwiek sąd lub odpowiedni organ zdecyduje, że którykolwiek z nich jest niezgodny z prawem, pozostałe paragrafy pozostaną w pełnej mocy.
    • Nawet jeśli opóźnimy egzekwowanie niniejszej umowy, nadal możemy ją wyegzekwować później. Jeśli nie zażądamy od użytkownika natychmiastowego wykonania czynności, do których jest on zobowiązany na mocy niniejszych warunków, lub jeśli opóźnimy podjęcie kroków przeciwko użytkownikowi w związku z naruszeniem przez niego niniejszej umowy, nie będzie to oznaczać, że użytkownik nie będzie musiał wykonać tych czynności, ani nie uniemożliwi nam podjęcia kroków przeciwko użytkownikowi w późniejszym terminie.
    • Jakie przepisy prawa mają zastosowanie do niniejszej umowy i gdzie można wszcząć postępowanie sądowe. Niniejsze warunki podlegają prawu angielskiemu, a użytkownik może wszcząć postępowanie sądowe w odniesieniu do produktów w sądach angielskich. Jeśli użytkownik mieszka w Szkocji, może wszcząć postępowanie sądowe w odniesieniu do produktów w sądzie szkockim lub angielskim. Jeśli użytkownik mieszka w Irlandii Północnej, może wszcząć postępowanie sądowe w odniesieniu do produktów w sądzie północnoirlandzkim lub angielskim.
    • Alternatywne metody rozwiązywania sporów. Alternatywne metody rozwiązywania sporów to proces, w którym niezależny organ rozpatruje fakty dotyczące sporu i stara się go rozwiązać bez konieczności wnoszenia sprawy do sądu. Jeśli nie jesteś zadowolony ze sposobu, w jaki rozpatrzyliśmy skargę, możesz skontaktować się z dostawcą alternatywnych metod rozwiązywania sporów, z których korzystamy. Skargę można złożyć do Centrum Skutecznego Rozwiązywania Sporów (CEDR) za pośrednictwem jego strony internetowej pod adresem cedr.com. Ponadto należy pamiętać, że spory mogą być zgłaszane do rozstrzygnięcia online na platformie internetowego rozstrzygania sporów Komisji Europejskiej.